tirsdag 9. februar 2010

Mer Photoshopmorro!

I dagens økt har vi lært oss en del gøyale effekter i Photoshop. Vi har hygget oss med å teste ut en del filereffekter, lyse opp utvalgte deler av et bilde, liquify og blur-effekter. Det var veldig spennede å se hvor mye man kan gjøre ut av et bilde. Her legger jeg ut noen bilder som har eksperimentert med.
 
Originalbildet...og blir til dette ved formørkning av bildet unntatt det du har markert med Elliptical Marquee Tool:

Her er det kun det originale lyset som sitter igjen i ansiktet til Laila, fordi jeg har sperret ut alt annet i bildet på et nytt Layer. Når du markerer ansiktet med Elliptical Marquee Tool, må du også gå på Select-knappen og gå videre ned på Inverse for å markere omrissen rundt bildet. Så er det bare til å fargelegge med Paint Bucket Tool. Her har jeg brukt svart farge på 40% Opacity. Veldig enkel og grei måte å gjøre bilder litt mer interessante og spennende.

Jeg jobbet bidere med dette bildet og prøvde ut diverse effekter: 

 
På dette bildet har jeg gjort akkurat det samme som det forrige når det gjelder å markere de stedene som du vil ha markert. Deretter gikk jeg på Filter-knappen, og gikk nedover til jeg kom til en tool som kalles Blur- Motion Blur. Så kan man stille styrkegraden av blur. Veldig morsomt. 
Etter disse redigeringsmetodene prøvde jeg forskjellige filter: 


 
Ink Outlines


 
Dark Strokes


 
Halftone Pattern

 
Glowing Edges
Dette var bare noen få utvalg av alle de effektene jeg prøvde ut. Men jeg synes det er ganske fantastisk hvor mange forskjellige uttrykk man kan lage ved å bruke disse filter-effektene! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar