tirsdag 1. desember 2009

Beste Bilde 2


(Trykk på bildet for å se hele!!!)

Her er mitt beste bilde i denne fotooppgaven. Jeg fant tidlig ut at det var dette bildet jeg ville ha i denne kategorien. Jeg har alltid vært fascinert av månen og verdensrommet generelt. Ideen min var å få frem enorme og imponerende objekter som vi omgir oss. Jeg synes det er ganske skummelt og veldig stort, og ikke noe særlig koselig.  Akkurat dette føler jeg kommer til uttrykk også, og dette med den enorme.
Månen er i omtrent det gyldne snitt, og det var det som var meningen. Jeg har også beskjært bildet for å få den enda litt mer rett plassert.
Jeg har redigert bildet i Photoshop for å få et mer dramatisk uttrykk og flere kontraster og detaljer på månen. Jeg gjorde også himmelen enda svartere.

Jeg brukte kameraet Nikon D60 med en linse som er 55-200 mm. Slik at jeg kom ganske tett på månen, enda så utrolig langt borte den er. Her måtte jeg bruke en veldig lang lukkertid for å få med de fine detaljene på månen. Jeg brukte ikke stativ for det har jeg ikke, men det gikk an å sitte helt stille, vertfall etter en del forsøk.

Her er originalbildet. Vi kan se det er mye mer vennlig og ikke like dramatisk utrykksfullt. Jeg synes det ble litt for kjedelig.


3 kommentarer:

  1. Awsome! Du kan virkelig se at månen er kuleformet :)

    SvarSlett
  2. Nice... jeg likte variasjonen fra mørk til lyst i månen, den er fremstillt på en vakker måte!

    SvarSlett
  3. Knallkult! Likte at alt fokuset var på månen, og at det ikke var noen andre elementer rundt. Nydelig =)

    SvarSlett