tirsdag 19. januar 2010

Fotostudio!

I dag var vi i skolens fotostudio! Det var veldig spennende og jeg gledet meg til å lære om paraply (blits), softbox og alt ellers det er å lære om et fotostudio.

For å få best mulig bilder måtte vi stille inn lysstyrke og blits, og softboxen måtte ha rett avstand. En softbox er et slags lys som gjør slik at bildet blir mykere, altså skygger blir omtrent borte eller myke, og denne softboxen lager da en skygge bak, men da har vi paraplyblitsen som plasseres rett for å få bagkrunnen hvit uten skygge. Veldig praktisk!

Etter vi hadde fått en opplæring, var det bare å sette i gang å fotografere. Da satt vi modell for hverandre, og det var om å gjøre noe spennende ut av bildet. Iselin var modell for meg, og jeg fikk tatt veldig mange flotte og spennede bilder.



Jeg synes dette bildet er ganske uttrykksfullt. Jeg har ikke redigert for mye i på dette bildet. Jeg har forandret en smule på kontraster og farger, for å få et litt mer romantisk preg.


Vakkert og romantisk!



Her har vi det samme bildet som på toppen, men bare blåfargen trenger gjennom den grå. Fin effekt som jeg har fått til på PS.

Det var veldig lærrerikt i studio, men kanskje mest gøy. Det er absolutt noe jeg vil gjøre igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar