tirsdag 5. januar 2010

Hva har jeg lært?

Hva har jeg lært dette halvåret?

Jeg har først og fremst lært meg forskjellen på hva som er et godt fotografi, og hva som er et dårlig bilde. I tillegg til dette har jeg også fått god erfaring med å finne spennende motiv og å klare å utnytte disse motivene på en god måte. Jeg har lært meg å finne mening i bildene mine, og jeg har blitt flinkere til å uttrykke bildet mitt med ord. Jeg har også fått en bredere kunnskap om trykking og de diverse teknikkene som brukes. Jeg har fått en litt større interesse for trykk rett og slett!




Når man driver å tar digitale bilder, kommer det også godt med å kunne en del om det datatekniske. Vi har jobbet litt med photoshop, og dette har kommet godt med når jeg har bearbeidet med bildene mine. Vi har også jobbet litt med Picasa, og jeg har fått en fin kontroll over hvilke muligheter som ligger i dette programmet.

Videre har jeg lært en hel del om blogging. Vi har blogget en hel det, og det er morsomt å drive bloggingen siden dette er noe vi lærer av hverandre, og det er veldig lærerikt å kunne se på bildene til de andre elevene i klassen på en så enkel og grei måte.



Vi har også tatt oss tid til en del ekskrusjoner i dette faget. Det har vært lærerikt, interessant og inspirerende. Det har gitt meg en større innsikt i hva kunstnere av forskjellige slag driver med, prossessen, alle tankene bak og hvordan de kommer frem til resultatet.




Dette er generelt et fag jeg trives veldig godt med, og det gir meg mye. Jeg synes også det er veldig fint at vi elevene også spiller en stor rolle i planen vår, og at vi får gjøre mye av det vi har lyst til og har behov for. Så jeg ser frem til et veldig spennende og lærerikt nytt halvår med Trykk og Foto.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar