tirsdag 12. januar 2010

Photoshoot med forskjellig lys

I dag arbeidet vi med forskjellig refleksjoner av lyset. Vi jobbet både ute og inne. Ute var være helt perfekt; snø og sol! Vi hadde kun med oss et kamera og en reflektor!

Reflektoren har fem nyttige funksjoner:


Hvit side- lysne opp og mykne opp hadre skyggeoverganger.



Gullside- Gir varme i bildet. Det ser nesten ut som om det er sommer! Det er utrolig fine effekter som kommer frem på denne siden av reflektoren.



Sort- Lager store kontraster, skarpe skygger. Personlig likte jeg ikke så godt denne siden av reflektoren, men den kan brukes til en fin portrettbakgrunn.


Sølv- Ufattelig mye lys blir reflektert her. Jeg kunne ikke holde øynene mine oppe, men veldig fin lyseffekt i ansiktet. Klar og tydelig, og det så nesten ut som om jeg har klippet meg selv inn i dette bildet.


Transparant- Denne var en av de effektene jeg likte best. Dette er rett og slett innmaten i reflektoren, altså  reflektoren uten trekk. Denne transparante effekten skapte en jevn og fin overflate i ansiktet, og det ble et veldig rent og rolig uttrykk.

Det var veldig lærerikt å lære om refleksjoner av lyset. Jeg har fått en bedre erfaring av at bare et vanlig papirark som reflektor, kan gjøre bildet så mye bedre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar