tirsdag 11. mai 2010

Mitt beste bilde!

Så var det rom for å blogge mitt beste bilde. Jeg har virkelig hatt trøbbel med å finne dette beste bilde denne gangen. Det er så mange bilder å velge mellom, og å skille ut hvem av dem som er best, er vanskelig. Men jeg har sett på komposisjonen, hvordan redigeringen er utført og om bildet er godt i helhet. Så dette ble da til slutt mitt beste bilde:


Dead Inside
(trykk på bilde for å se det større) 

Dette bilde ble tatt da Iselin, Laila og jeg arbeidet med vårt sammarbeid om den valgfrie oppgaven i 5 Kategorier-oppgaven. Grunnen til at dette tilslutt ble mitt beste bilde er fordi dette bildet hadde en spenning og samtidig var det mystisk. Komposisjonen er god, og det er spennende bevegelser som foregår på bildet.

Jeg har redigert dette bilde i Photo Shop. Det er ganske mye redigering ved dette bilde. Jeg har fjernet all skrift fra gravstøttene. Jeg var ganske uheldig med været, altså at det var for mye sol. Men jeg har prøvd å fikse dette så godt jeg kunne med å "brenne" frem detaljene med Burn Tool. Jeg har også brukt Doge Tool for å gjøre modellene klarere i huden og slikt, og så brukte jeg Burn Tool igjen til å lage disse "råtne-effektene". Jeg har med vilje gjort hele uttrykket i bilde litt gammeldags og skittent. Det er nesten som om bilde har stått innrammet i solen i mange år, og nermest falmet og blitt nedstøvet, og dette føler jeg gir et rett uttrykk for hva jeg hadde i tankene da jeg tok akkurat dette bilde.

Jeg er fornøyd med bilde, mye fordi jeg hadde to veldig flotte modeller, Iselin og Laila. Og de var veldig flinke til å gi meg det rette uttrykket i bilde jeg lette etter. Når man går lenge og tenkter på en idée, har man ganske store krav til seg selv om hvordan bilde skal være, men igjen er det veldig greit å være forberedt på hva du skal fotografere og hvordan jeg vil ha det. Vi leker jo ikke klubb!

I denne oppgaven har jeg lært meg å redigere dypere og mer enn vanlig. Det var mye med været og omfivelsene som måtte endres for å få bilde til å få rett uttrykk. Det viste seg å gå tålig bra, og jeg har tross alt lært masse.


Originalbilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar