tirsdag 18. mai 2010

Oppsummering

Da var året snart over, og det er på tide med en liten oppsummering på hvordan dette året har vært i faget Trykk og Foto. Dette har vært et eventyr der jeg virkelig har hatt det gøy på veien!


Foto: Jeg har lært ufattelig mye dette året om foto og kunsten å ta gode fotografi. Det jeg kanskje har merket meg at jeg virkelig har lært, det er å finne det fine i alle bilder, og finne en god komposisjon. Det som også har grepet meg veldig, er dette med at det er så enkelt å bare ta opp kaera når som helst, og ta foto når du vil, og når du ser det perfekte motiv. Ellers har jeg lært veldig mange nyttige triks i Photo Shop som jeg har hatt veldig god bruk for. Jeg er også veldig fornøyd med oppgavene vi har fått dette året. Spesielt de fem kategoriene, for de har på en måte bare inspirert oss og gitt oss ideer, og ikke begrenset mulighetene. Det er ikke en hemmelighet at det er fotodelen jeg liker best med dette faget, og jeg er virkelig veldig fornøyd med opplegget vi har hatt.

Trykk: Dette er den delen som har falt litt under fotodelen, men vi har absolutt fått prøve oss på forskjellige trykketeknikker! Det er veldig kjekt å få prøvd ut disse teknikkene for det er liksom ikke noe vi gjør så ofte. Det som er så gøy er at man også kan få mange eksemplarer! Vi har også fått vært på et trykkverksted i Stavanger, dette var veldig kjekt, for da fikk vi se hvordan grafikere jobber og hvilket utstyr og maskiner de benytter.

Blogging: Jeg liker å blogge! Denne bloggen har vært veldig kjekk å ha med seg i dette faget, i og med at det ikke finnes lærebøker. Det er ikke bare morro å blogge, men det er også nyttig for andre, og ikke minst for meg selv. Dette er jo faktisk en portofolie på internett, og hva er vel ikke mer praktisk enn det? Det er også veldig greit å samle alle oppgavene ett sted, og i tillegg er det morro å at andre kan se hva du har strevd med. Det som kanskje ikke er fullt så kjekt er at folk kan se arbeider man kanskje ikke er like fornøyd med. Men men...man kan ikke bare lage perfekte ting heller...

Arbeidsmetoder: Det som er veldig greit er at vi har alle timene våre sammenhengende. Da kan man jobbe i strekk og bli ferdige med oppgaver og prosjekter. Det er veldig greit at vi kan jobbe oss ferdige med oppgaver før vi begynner på nye prosjekter, og bloggen er også en veldig grei arbeidsmetode, i og med at vi kan levere oppgaver og liknende der.



Jeg må nesten si som en avsluttning at dette er det kjekkeste faget jeg har, og at jeg nesten kommer til å savne dette til neste år... Jeg har lært veldig mye på mange områder, og det er noe jeg har faktisk bruk for i hverdagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar